czwartek, 10 stycznia 2013

Elficki portret


Aby porządnie przetestować tablet Cintiq 24HD Touch od Wacoma chcę namalować szybki portret steampunkowej elfki. Mam nadzieję, że moja znajoma, która według mnie najlepiej się do tego nadaje, nie obrazi się na mnie za te spiczaste, odstające uszy ;)... Jest blada, szczupła, ma wyraźne rysy twarzy i wielkie oczy. Prawdziwy elf! Na tej ilustracji planuję cieliste ciepłe kolory na błękitno-zielonym rozmytym tle. Klasyczny portret. Ten szkic powstał w całości na Cintiqu i mam nadzieję, że cała praca obejdzie się bez korzystania z dodatkowych narzędzi. Zobaczymy. (Wyczerpujący test tego tabletu zamierzam umieścić w oddzielnym poście po zakończeniu testu, więc tutaj skupię się jedynie na opisie powstającej ilustracji)


Poszczególne elementy ilustracji wypełniłem wstępnym kolorem. Kolorowe obszary posłużą mi również jako maski. Szybkim, pojedynczym kliknięciem będę mógł wybrać odpowiedni fragment ilustracji i malować na nim bez obaw, że zaingeruję w któryś z obszarów sąsiednich. Nawet na tym, schematycznym i komiksowym etapie pracy, ilustracja prezentuje się sympatycznie ;)


Twarz elfa jest już prawie gotowa. Steampunkowe gogle również. Najbardziej boję się uszu, aby nie wyszły plastikowe i przyklejone, po prostu sztucznie. Zamierzam również dodać cień gałęzi z liśćmi, pod którymi siedzi zamyślona elfka, ale ten efekt wypróbuję dopiero na końcu. Zobaczymy czy będzie pasował...


Tak. Uważam, że pasuje ;)... Ilustracja już jest skończona. Dodałem jeszcze trochę szczegółów. Poszarpane uszka, odbicia liści drzew w szybkach gogli, no i oczywiście wyrysowałem włosy. Myślę, że ogólny efekt nie jest sztuczny ani plastikowy, ale właśnie bardzo rysunkowy i fantasy :). Całość powstała jedynie w weekend na tablecie Cintiq 24HD oczywiście.

2 komentarze:

  1. Oyeyu, Naprawę masz talent. Sama trochę rysuje i bawię się grafiką komputerową, ale dopiero z braku trochę czasu, trochę z tego że wole książki niż laptopa, nie mam czasu by się uczyć na 'samouka' ale Twoje prace mnie zachęciły do trenowania:) Mam nadzieje że nie masz nic przeciwko użyczeniu sobie kilku twoich szkiców.? (Gdybym gdzieś ich używała, zaznaczę od kogo należy szkic) :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :> Cieszę się, że moje prace Ci się podobają. Oczywiście możesz trenować sobie na moich szkicach ile chcesz ;). Zawsze zachęcam i wspieram wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności plastyczne ;>. Pozdrawiam!

      Usuń